Demi masa

CINTA ALLAH

Sabtu, 30 Jun 2012

Bersabarlah Wahai Diri...

"Wahai diriku.. bersabarlah.. janganlah berputus asa dalam kehidupan ini. Allah itu dekat, terlalu dekat dari urat lehermu.. Jika engkau tidak mendapat apa yang engkau inginkan, mungkin Allah akan menggantikan engkau sesuatu pengganti yang lebih baik."

Allah tahu tetapi engkau tidak tahu apa yang ada di depanmu..
Kesatlah air matamu i...tu, gantikannya dengan senyuman penawar hati disetiap musibah itu..

Selalulah menyebut "Alhamdulillah"..

Wahai diriku..

Allah sayang pada dirimu..
Dia tahu apa saja kebaikan dan keburukan untukmu.
Jadi terimalah seadanya takdir pencintaMu itu..

Yakini dan berdoa agar diberikan yang terbaik dalam hidupmu dan itulah yang terbaik apabila terjadi sesuatu ketetapan..



Wahai pencipta hati..
Aku redha akan takdirmu..
Disebalik ini semua aku bersyukur padaMu Ya Rabbi..

Kini ku mengerti.. sifat sebagai hambaMu, aku sekadar berusaha, sabar.. dan jangan sekali berputus asa..

Segala natijah dan keputusan hanya Allah yang berhak memutuskan dan mengetahui yang terbaik untuk diri setiap manusia..

Ya Allah..
Hakikatnya cintaMu adalah cinta segala-galanya.

Ya Allah..
Ku tak seteguh Siti Khadijah..
Tak sesuci cinta Rabiatul Adawiyah dan sekental iman Siti Asiah..

Namun ku ingin mati disaat cintaku satu hanya untukMu..

Mati dalam perjuangan mendapat redhaMu..



Ya Allah..
Aku memohon perlindungan dariMu Ya Allah...
Sesungguhnya aku hamba Mu yang lemah....
aku harap dapat melalui hidup ini dengan seribu ketakwaan dan kesabaran...

~~kadang2 kita perlu menitiskan air mata..
menangis bukan kerana ingin melawan takdir..
dan bukan juga kerana terluka dengan ujian yang diberikanNya..tetapi kekadang kita lemah..
kita tidak punyai apa2 selain tangisan dan air mata..
air mata inilah menjadi pengubat duka kita..
dan merupakan sahabat yang paling memahami~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan